Шановні колеги! Вітаю Вас на моєму блозі.

Готуємось до контрольної.















2019-2020 н.р.

Готуємося до мовної теми «Займенник. Числівник».  (17.03.) Успіхів!!!!!!!!!

1. Що таке числівник?
а) Частина мови;
б) частина слова;
в) цифра.
2.Займенник — це:
а) частина мови, що вказує на предмет, але не називає його;
б) частина мови, яка називає предмет;
в) службове слово.
3. Особові займенники відповідають на ті самі питання, що й:
а) дієслово;
б) іменник;
в) прикметник.
4. До 2-ї особи належать займенники:
а) ти, ви, вас;
б) я, ми, мене, нас;
в) він, вона, воно, вони.
5. Числівник 16 пишеться правильно так:
а) шіснадцять;
б) шіснадцят;
в) шістнадцять.
6. Утворіть і запишіть словосполучення словами: 9 (парта), о 14 (година), 5 (вікно), 11 (зошит).
7. Запишіть приклади словами, вживаючи прийменники від, до.
90 – 56 = 34 68 + 12 = 80
8. Випишіть займенники. Визначте їх особу і число.
Хліб ми їмо з вами кожного дня. А як роблять хліб, ви, мабуть, не знаєте?
9. Поставте займенники у потрібному відмінку, запишіть словосполучення.
Дивитися на (ми), приходити до (ти), розсердився на (ви).

Готуємося до контрольної роботи з математики з теми «Множення і ділення багатоцифрових чисел» (27.02.20)Успіхів!!!

1.Розв’яжи задачі
Ø     Господарство відправило у місто 4 однакові  машини з капустою першого дня і 7 таких самих машин другого дня. У другий день відправили на 9 т капусти більше, ніж у перший. Скільки тон капусти відправили кожного дня?
Ø     Перший покупець купив 5 м тканини, а другий – 3 м такої самої тканини. Перший покупець заплатив на 18 гривень більше, ніж другий. Скільки грошей заплатив кожний покупець за свою тканину?
Ø     До магазину привезли однакові ящики з білим і чорним виноградом. Із білим
      виноградом було 5 ящиків, а з чорним – 7. Скільки привезли кілограмів винограду    кожного виду, якщо чорного винограду привезли на 16 кг більше, ніж білого?
Ø     Перший штукатур працював 8 год, а другий – 5 год. Другий штукатур заробив на 72 грн менше, ніж перший. Скільки гривень заробив кожний штукатур?
Ø     З однієї лісової ділянки зібрали 39 мішків жолудів, а з другої – 16 таких мішків, причому з першої ділянки зібрали на 322 кг жолудів більше, ніж з другої. Скільки кілограмів жолудів зібрали з кожної ділянки окремо?
Ø     З однієї ділянки зібрали 28 мішків картоплі, а з другої 23 такі самі мішки, причому з другої ділянки зібрали на 250кг менше, ніж із першої. Скільки кілограмів картоплі зібрали з кожної ділянки?
Ø     З однієї ділянки зібрали 51 кошик винограду, а з другої 60 таких самих кошиків. З другої ділянки зібрали на 216кг винограду більше, ніж із першої. Скільки кілограмів винограду зібрали з кожної ділянки?
Ø     Два автомобілі їхали з однаковою швидкістю. Перший був у дорозі 8год, а другий 3год. Перший проїхав на 320км більше за другого. Скільки кілометрів проїхав кожен автомобіль?
2. Знайди значення виразів


5м 8 дм  + 3 м 5 дм  =                   
6 т 800 кг – 2 т 485 кг =
56 ц 62 кг – 7 ц 07 кг =                   
4 км 376 м + 2 км 857 м =
5 т 60 кг х 50
7т060кг:5               
8т904кг:8
8км365м∙5


3. Знайди значення виразів, виконай перевірку


453905 : 5                                     
 9 х 75046                              
 28032 : 4  
217301 : 7                                        
 8 х 68034                                            
 48056 : 8       

4. Побудуй гострий кут А, тупий кут В, прямий кут С


Готуємося до контрольної роботи з природознавства з теми «Природа материків» (24.02.20)Успіхів!!!

Готуємося до контрольної робота з теми «Природа материків»
1. Невелика  частина суходолу, що з усіх боків омивається водою – це…


а) півострів     
б) острів     
в) материк


2. Який материк не знаходиться у західній півкулі?


а)Північна Америка;
б)Африка;
в)Південна Америка;


3. Знаходяться у західній  півкулі  такі материки:
а) Північна та Південна Америки
б) Євразія,Африка та Австралія
в) Антарктида
4.Най менший материк –це….
_____________________________________________________________________________
5. Найвологіший материк світу – це …


а) Євразія     
б) Антарктида     
в) Південна Америка


6. Який материк складається з двох частин?


а)Північна Америка;
б)Південна Америка;
в)Євразія.


7. Найспекотніший материк – це


а)    Південна Америка;
б)    Австралія;
в)    Африка.


8. Антарктиду вважають пустелею :


а)піщаною     
б)    крижаною      
в)    кам’яною


9. Доповни речення.
Материк Північна Америка  омивається водами
____________________________________________________________________ океанів.
10. З’єднай лініями назву материка з його характерною ознакою.

Австралія
Більша частина материка розміщена на південь від екватора.

Південна Америка

Розташована тільки одна держава.

Антарктида

Уздовж західного узбережжя простягнулися гори Кордильєри.

Північна Америка

Постійно вкрита товщею криги.
11.З’єднай географічні об’єкти з відповідним материком:
  Річка Ніл ,оз.Вікторія,пустеля Сахара *                *Євразія                            
  Річка   Амазонка,оз.Тітікака,гори Анди *                                      *Африка
  Річка  Дніпро,оз.Байкал,Уральські гори ,Гімалаї*                        *Південна Америка
  Річка Муррей,оз.Ейр,гори Великий Вододільний Хребет *         *Північна Америка
  Річка   Міссісіпі,Великі озера,гори Кордильєри    *                       *Австралія
12. Знайди «зайвий»  об’єкт:
а)Євразія,Африка,Австралія,Париж,ПівнічнаАмерика,ПівденаАмерика,Антарктида
б) Кенгуру,єхидна,коала,качконіс,пінгвін;
 в) Карпати,Анди,Гімалаї,Сахара,Великий Вододільний Хребет;




Готуємося до мовної теми «Прикметник».  (18.02.) Успіхів!!!!!!!!!



1. Як частина мови прикметник означає:
а) назву предмета;
б) ознаку предмета;
в) дію предмета.

2.Познач стовпчик,у якому всі слова є прикметниками:
а) щедра                        б)   червоний                   в)ранковий
    щедрий                            червневий                    ранній
    щедрість                          почервонів                   ранішній
3. Прикметник завжди стоїть у тому роді,числі й відмінку,що і  …….
а)  дієслово ;
б)  іменник;
в)  прийменник;
 4.Які закінчення мають прикметники жіночого роду в називному відмінку однини?
 а)-ий,- ій                   б) –а –я        в)-е -є
 5.Добери до поданих прикметників слова протилежні за значенням
Радісний-________________
гіркий-_______________
Висока-_____________________
6. Прикметники змінюються за родами:
а) в множині;
б) в однині;
в) в однині і множині.

7. Щоб визначити відмінок прикметника, потрібно:
а) визначити відмінок іменника;
б) визначити закінчення прикметника;
в) визначити закінчення іменника.

8. У називному відмінку множини прикметники мають закінчення:
а) –а; б) –и; в) -і.

9.Утворити за допомогою суфіксів –ськ, -зьк, -цьк прикметники від поданих
іменників.
Херсон –
козак –
Донецьк –
чумак –

10. Списати речення, вставляючи прикметники в потрібному відмінку.
Після (короткий) (літній) ночі настав чудовий ранок. По(осінній) (вечірній) небу пропливли важкі хмари. (Мужній) пожежнику вручили медаль.
11. Списати речення. Підкреслити головні члени речення.
Позначити відмінок прикметників.
Виписати прикметник і розібрати його як частину мови.
Червоне листя падає в осінньому гаю.
12. Прочитати текст. Списати текст, добираючи до підкреслених іменників прикметники за змістом.
Настала ...... зима. Вранці ми з друзями вирушили на лижах до …… лісу. Скрізь лежить …… сніг. Дерева ……, лише ялинки …… . Високо на гілці ми побачили …….білочку. На …….снігу видніється багато слідів.

Готуємося до контрольної роботи з математики з теми «Додавання і віднімання багатоцифрових чисел». Успіхів!!!!!!!!!

1. Знайди значення виразів, виконай перевірку.


59 435 + 8 475           
32 041 - 7 613
74 368 + 8 289
 35 604 - 9 547

673020-87465
39624+18356                               
87306+75897            
603394+27626
 9076+59394 
 40654-18327                



2. Знайди значення виразів письмово


80км 091м + 7км 799м                
19т303кг – 11т 056кг  
10 км 084 м + 8 км 970 м            
26 т 903 кг – 22 т 059 кг                                   
219км 376м + 24км 148м
14 грн 96 к. + 6 грн 4 к.
10 грн - 5 грн 8 к.
413км 815м-67км 329м
20 км 800 м - 4 км 80 м
8 кг 420 г - 3 кг 80 г
12 км 390 м - 9 км 589 м 
10 т 456 кг - 8 т 658 кг
752 км 321 м - 89 км 460 м



3. Розв’яжи задачі


1.У шкільній їдальні для приготування салату взяли 15 кг 500 г овочів – капусти, моркви та перцю. Визнач масу овочів кожного виду, якщо капусти та моркви разом узяли 12 кг 700 г, а моркви та перцю – 8 кг 400 г?
2.На зиму для шкіл району було заготовлено 15 т 8 ц 45 кг фруктів – яблук, груш і винограду. Визнач масу фруктів кожного виду, якщо яблук і груш заготували разом 9 т 5 ц 47 кг, а груш і винограду – 7 т 5 ц 38 кг?
3.Плаття та костюм коштують разом 320 грн., а костюм та штани – 250 грн. Знайти ціну кожної речі, якщо за всю покупку заплатили 400 грн.
4.За  три  місяці  завод  випустив  8 620 тракторів. Скільки  тракторів   випустив  завод  окремо  за  кожен  місяць, якщо  за  перший  і  другий місяці  він  випустив  6 400 тракторів, а за  другий  і  третій – 4 720 тракторів?
5.У  трьох  складах  було  14 380 т картоплі. Скільки  тонн  картоплі  було у  кожному  складі  окремо, якщо  у першому  і  другому  складах  було  6  800 т картоплі, а  у  другому  і  третьому – 9 420 т картоплі?
6.У трьох селах мешкає 9658 чоловік. Скільки чоловік мешкає в кожному селі окремо, якщо в першому і третьому селах проживають 5087 чоловік, а в другому і третьому —4756?
7.На три машини навантажили 11480 кг брикету. На першу і другу машини разом навантажили 8350 кг, а на другу і третю — 6180 кг. Скільки кілограмів брикету навантажили на кожну машину окремо?
4. Знайди значення виразу зі змінною
(4243 – 3283) : b, якщо b = 32
(3366 – 2526) : Х , якщо х = 21
5. Розв’яжи задачі
Один літак за 4 год пролітає 2800 км,а інший за 5 год – 3250 км. Швидкість якого літака більша і на скільки?
Пасажирський поїзд пройшов 4 200 км з середньою швидкістю 60 км/год, а товарний поїзд пройшов 3 810 км зі швидкістю 30 км/год. Який поїзд був у дорозі довше і на скільки довше?
Пішохід за 10 годин пройшов 50 км, а велосипедист за такий же час проїхав 150 км. На скільки швидкість пішохода менше за швидкість велосипедиста?
Моторолер проїхав 70 км по асфальту за 2 год, а 60 км по грунтовій дорозі за 3 год. На скільки швидкість моторолера по грунтовій дорозі менша від його швидкості по асфальту?
Пішохід ішов зі швидкістю 5км/год, а лижник – 12км/год. На скільки менше пройшов пішохід за 5 год, ніж лижник за 3 год?
Перший автобус був у дорозі 5 год, а другий - 3 год. Який автобус проїхав більшу відстань і на скільки кілометрів, якщо швидкість першого автобуса 50км /год,  а другого – 60 км/год?
Для дитячого садка отримали 4 мішки пшеничного борошна, по 80 кг у кожному, і 16 мішків житнього борошна, по 60 кг у кожному. На скільки кілограмів  було менше пшеничного борошна, ніж житнього?



Готуємося до мовної теми "Іменник"(23.12.19)Успіхів!!!


1.     Вибери правильну відповідь.
Іменник означає:


а) Назву предмета.
б) Ознаку предмета.
в) Дію предмета.


2. У якому рядку всі наведені слова — іменники?
а) Літера, галасливий, крик, дощ;
б) воля, соняшник, щедрість, ворота;
в) гнів, чалапає, влітку, джміль.
3.Вибери рядок, у якому всі іменники записані у середньому роді.
а)Село, місто, дуб.
б)Колесо, сонце, небо.
в)Голка, око, кран.
4.Вибери рядок із словосполученнями, вжитими у переносному значенні.
а)Дрімучий ліс, біжить час.
б)Плаче дитина, золоті руки.
в)Ліс рук, плаче небо
5.Обери рядок, у якому всі іменники записані у формі однини.
а)Проміння, місяць, м’яч.
б)Тінь, гора, озера.
в)Тиждень, час, роки.
6. Як називається зміна закінчень іменників?


а) Чергування;
б) питання;
в) відмінювання.


7. У якому рядку всі іменники подано у формі множини?
а) Степи, гори, узлісся, підйом;
б) буряки, мрії, серпи, вишні;
в) козак, борщі, м’ячі, книги.
8.Обери рядок, у якому всі іменники записані у формі однини.
а)Проміння, місяць, м’яч.
б)Тінь, гора, озера.
в)Тиждень, час, роки.
9. Позначте рядок, у якому всі слова у реченні записані правильно.
а) З важкою ношою Петрусь повертався додому.
б) Сашко довго думав над складною задачею.
в) Кіт Мурко уважно спостерігав за мишою.
10. Запишіть іменники у місцевому відмінку однини.
Книга —                      Вільха —                  Фіалка —
11. Запишіть слова, вставляючи пропущені букви. Позначте наголос у кожному слові.
Інж..нер, д..ржава, ц..мент, д..сципліна, ч..рнетка.
12.   Запишіть словосполучення у давальному відмінку.

Учень Петренко —
добродій Іванюк —
тренер Федір Миколайович —

13. Подані слова пов’яжіть між собою. Визначте число, рід, відмінок іменників.

Пишуть, ручка.
Відпочивати галявина.
Дякувати, гості.

Готуємося до контрольної роботи з природознавства з теми «Природа океанів» (23.12.19)Успіхів!!!


1.Зображення частин глобуса на карті називається картою півкуль.


а) Так;
б) ні.


2.Великі простори води, що вкривають земну поверхню, називають океанами.


а) Так;                                    
б) ні.


3.Світовий океан складається із шести океанів,


а) так;                                    
б) ні.

4.Більшу частину Землі займають материки,

а) Так;                                    
б) ні.

5.Підкресліть назви океанів.
Атлантичний, Європа, Австралія, Тихий, Північний Льодовитий, Африка, Індійський.
6.Найменший океан — Тихий,

а) Так;                                 
б) ні.

7.Найбільший океан — Північний Льодовитий,

а) Так;                                 
б) ні.

8.Що є частиною океану?
а) Болото;                                                              б) в) озеро;
б) річка;                                                                  г) море.
9.Яка вода в океані:
а) прісна;                            б) солона;               в) в деяких прісна, а в деяких солона.
10.Який океан  найтепліший? Йому назву дав Магеллан.
а) Тихий;      в) Північний Льодовитий;     
б)  Атлантичний; 
11.Які материки омиває Північний Льодовитий океан?
а) Євразію та Австралію б)  Австралію та Північну Америку в) Євразію та Північну Америку
12.Упізнай океан за описом. Напиши назву
1) Це найдовший океан, по його дну з півночі на південь тягнеться велетенський хребет, тут живе найбільша тварина нашої планети.
______________________________________________________________
2) До цього океану належить найтепліше й найсолоніше з морів. Головною окрасою є коралові рифи.
__________________________________________________________________
13.Світовий океан утворюють …….                                           
а) річки й озера         б) океани       в) моря й океани
Встанови відповідність:
1. Тихий океан                                        а) Найсолоніший, другий за розміром
                                                                        берегів Європи

2.  Атлантичний                                         б) Найбільший і найтепліший океан, що не омиває
                                                                       берегів Європи

3. Індійський                                             в) Найменший з океанів планети

4. Північний Льодовитий                        г) Третій за розміром, має найбагатший рослинний
                                                                        і тваринний світ
14.У якому океані найрізноманітніший рослинний і тваринний світ?
а) Тихий;                       б) Атлантичний;           
в) Індійський;              г) Північний Льодовитий.
15.Пронумеруй назви океанів від найбільшого до найменшого.
  Атлантичний океан
  Тихий океан
  Північний Льодовитий океан
  Індійський океан
16.На островах якого океану існують колонії моржів і тюленів, пташині базари?
а)  Тихий;                     
б)  Атлантичний;          
в)  Північний Льодовитий.
17.Знайдіть помилки. Запишіть кожне речення правильно.
Великі простори води, що вкривають земну поверхню, називаються материками.
Частина океану, що заглиблюється в сушу, називається озером.
18.Який материк  омивається всіма океанами:
а) Антарктида;                              б) Євразія                       в) Австралія.
19.Який океан найсолоніший? Його назва пов’язана з грецьким міфом про гіганта Атланта.
а) Тихий;                                                   в) Атлантичний;
б) Північний Льодовитий;                               г) Індійський
20.З’єднай назву океану із назвою півкулі, в якій він знаходиться.
       А)      Північна Льодовитий   ●                ● Західна півкуля
                Тихий   ●
                 Індийський  ●                                    ●  Східна півкуля                                      
                Атлантичний ●
       Б)       Північна Льодовитий  ●                 ● Південня півкуля
                  Тихий●
                  Індийський  ●                             ●   Північна півкуля                                      
                   Атлантичний ●
21.Що дає людям Світовий океан?

а) Кисень;
б) створює погоду;
в) змінює рельєф Землі;
г) годує.

22.Світовий океан просить допомоги. Чому?

а) Забруднюється вода;
б) винищуються рибні багатства;
в) від забруднення зникають водорості;
г) океани між собою роз’єднані.




Готуємося до контрольної роботи з математики

    Виконай математичний диктант.

1). Запиши число, яке містить 5 десятків тисяч і 9 одиниць.
2). Запиши число, яке містить 42 одиниці другого класу і 15 одиниць першого класу.
3). Заміни число 458400 сумою розрядних доданків.
4). Заміни числом суму розрядних доданків:
60000 + 3000 + 200 + 40 + 3.
5). Запиши більше число з поданих:
23547; 32745.
6). Запиши, скільки всього тисяч містить число  874560.
2. Знайди значення виразів.


5116 – 10
94000 – 18000
194400 – 1
35000 + 17000
800240 +30000
470720 + 1
400370 + 60000
29000 + 11000
483480 + 1
637100 -1
7249 -7000
38000 - 15000


3.     Знайди значення виразів зі змінною.


33000 · y, якщо y = 2;
7200 : p, якщо p = 3.
Розв’яжи задачу
Щогодини кондитер оздоблює 12 тортів, а його помічник – 9. Скільки тортів оздоблять кондитер і помічник за 4 години, працюючи разом?
Щогодини майстриня-флорист складає 7 букетів, а її помічниця – 4. Скільки букетів складуть майстриня і помічниця за 3 години, працюючи разом?
Садівник висаджує 36 саджанців за 3 години, а його учень – за 6 годин. За скільки годин висадять 36 саджанців садівник і учень, працюючи разом?



Готуємося до контрольної роботи з природознавства з теми «План і карта» (18.11.19)Успіхів!!!

Готуємося до контрольної роботи з теми «План і карта»
1. Познач правильне твердження.
Горизонт – це видима частина земної поверхні.
⃝ Так.
⃝ Ні.
2.Познач правильне твердження.
Лінія горизонту – це уявна лінія, краї якої ніби зливаються з небом.
⃝ Так.
⃝ Ні.
 3. Як називаються основні і проміжні сторони горизонту? Запиши.


 



 
4. Познач правильну відповідь.
Географічна карта – це…
⃝ зображення невеликої частини земної поверхні зверху в зменшеному вигляді;
⃝ модель землі, зменшена в десятки мільйонів разів;
⃝ зображення на площині всієї поверхні Землі або її частини у зменшеному в багато разів вигляді за допомогою масштабу й умовних позначень.
5.Познач правильну відповідь.
План місцевості – це…
⃝ зображення на площині всієї поверхні Землі або її частини у зменшеному в багато разів вигляді за допомогою масштабу й умовних позначень;
⃝ зображення невеликої ділянки земної поверхні зверху в зменшеному вигляді;
⃝ зображення ділянки земної поверхні збоку у зменшеному вигляді.
6.Познач назву приладу, яким визначають сторони горизонту.
⃝ термометр;
⃝ барометр;
⃝ компас.
7.Щоб накреслити план великих предметів, використовують:
⃝ компас;
⃝ масштаб;
     ⃝ малюнок.
8.Чим позначають на карті гори, рівнини, ріки, озера, моря?
⃝ Кольорами;
⃝ умовними знаками;
⃝ малюнками.
9.Познач, що не допоможе тобі зорієнтуватися на місцевості.
⃝ Сонце;
⃝ зірки;
⃝ годинник.
10.Масштаб використовують, якщо потрібно:
⃝ накреслити план місцевості;
⃝ намалювати місцевість;
     ⃝ визначити сторони горизонту.
11.Чим позначають на карті міста, корисні копалини?
⃝ Кольорами;
⃝ умовними знаками;
⃝ малюнками.
12.Познач, які умовні лінії на карті вказують напрям «північ-південь»?                                                              
⃝ паралелі;
⃝ меридіани.
 13. Познач, які умовні лінії на карті вказують напрям «схід-захід»?                                               
⃝ Меридіани;
⃝ паралелі.
15.Допиши речення.


На ___________________________________________ позначають _________________
___________________________________________________________________________
(різними кольорами сушу, гори, водойми, фізичній карті)


Умовними знаками на _______________________ позначають ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________
(поля, дороги, будівлі, ліси, моря, країни, на плані)
        16. Орієнтування на місцевості – це… 
⃝ уміння знайти місце;
⃝ уміння знайти сонце;
⃝ уміння визначити сторони горизонту.
17.Які є півкулі?
⃝ Західна і східна.
⃝ Ліва і права.
18.Поміркуй. Запиши своє міркування.
На екскурсію до парку учні йшли спочатку на північ, потім -  на схід, далі – на південний схід. У яких напрямках вони повертатимуться?
___________________________________________________________________
На екскурсію до парку учні йшли спочатку на південь, потім -  на захід, далі – на південний захід. У яких напрямках вони повертатимуться?
___________________________________________________________________

Готуємося до контрольної роботи з математики «Письмове множення і ділення». Пропоную підготовчі вправи. Успіхів!!!


1.Знайди значення виразів письмово.


182·4
148·5
15·40
312:4
960:4


840:7
854:3
245:5
672:3


344:8
147:7
848:4
2. Розв’яжи рівняння, виконай перевірку


552:а = 400:100
b:(905 – 850) = 5
5·с = 100·9
b:(392 – 320) = 4


3.Розвяжи задачі.

ü У 5 однакових коробок розфасовано 300кг печива. Скільки кілограмів печива у двох таких коробках?

ü У 7 однакових ящиках міститься 210 кілограмів апельсинів. Скільки кілограмів апельсинів міститься у 8 таких ящиках ?

ü Три друкарки за 5 днів роботи надрукували 315 сторінок. За скільки днів надрукує одна друкарка 84 сторінки?
ü П’ять тракторів за 7 год зорали 105 га землі. Скільки землі зоре один трактор за 6 год?
4. Обчисли.
6·6 - 160:8 +40
20·9 – 80 +20·5

Готуємося до контрольної роботи з української мови «Мова і мовлення. Текст. Речення» (24.10.19)


1.Познач рядок із правильним закінченням поданого речення.
           Текстом називають… .
А) групу слів, словосполучень, речень;
Б) зв'язані за змістом речення;
В) окремі слова, окремі речення.
2. Вибери рядок із правильним закінченням речення.
Текст, у якому про щось розповідається про щось або про когось, є …


А) розповіддю;
Б) описом;
В) міркуванням.


3.Правильно закінчи подане речення.
Підмет і присудок – це …
А) головні члени речення;
Б) однорідні члени речення;
В) другорядні члени речення;
4.Вибери рядок із правильним закінченням поданого речення.
За метою висловлювання речення бувають …


А) пості і складні;
Б) окличні і неокличні;
В) розповідні, питальні, спонукальні.


5. Спиши речення. Підкресли підмет і присудок. Установи зв'язок між словами.
Над полем лунала весела пісня жайворонка.
Сухе листя дощем спадало з дерев.
6. Запиши відповіді на запитання, використовуючи, однорідні члени речення.
      Які звірі живуть у лісі?
     Які предмети вивчають учні у школі?
      Які птахи відлітають у вирій?
     Що збирають у садах восени?
7.Познач рядок із правильним закінченням поданого речення.
           Текст складається з … .
А) абзацу і плану, висновку;
Б) зачину, основної частини, кінцівки;
В) окремих слів, окремих речень.
8. Вибери рядок із правильним закінченням речення.
Тема тексту – це …
А) те , про що (кого) повідомляється в ньому ;
Б) розповідь або запитання
В) ствердження якось думки.
9.Правильно закінчи подане речення.
Речення – це …
А) слово або група слів, які виражають закінчену думку;
Б) група слів або словосполучень;
В) набір слів, які не зв'язані між собою за змістом;
10.Вибери рядок із правильним закінченням поданого речення.
За інтонацією речення бувають


А) прості і складені;
Б) окличні і неокличні;
В) розповідні , питальні і спонукальні.




Готуємося до контрольної роботи з природознавства з теми «Що я знаю про Всесвіт» (10.10.19)


Дайте правильну відповідь
1.       Сонце – це:
⃝ планета;
⃝ зоря;
⃝ супутник.
2.       Планети – це небесні тіла, які світяться:
⃝ власним світлом;
⃝ світлом, відбитим від Сонця;
⃝ світлом відбитим від Землі.
3.       До Сонячної системи входять:
⃝ 8 планет;
⃝ 10 планет;
⃝ 3 планети.
4.       У кожної планети є:
⃝ однакова кількість супутників;
⃝ різна кількість супутників.
5.       Що таке Всесвіт?
⃝ Зірки, планети, які ми бачимо на небі;
⃝ неосяжний простір із зірками, планетами й іншими небесними тілами;
⃝ усі планети, що обертаються навколо Сонця.
6.       Екватор поділяє земну поверхню:
⃝ на південну і північну півкулі;
⃝ на західну і східну півкулі.
7.       Проміжок часу, за який Земля робить повний оберт навколо Сонця. називається:
⃝ місяцем;
⃝ добою;
⃝ роком.
8.       Покажіть стрілками, які слова другого стовпчика відповідають кожному слову першого стовпчика.
Планета                               Місяць
Супутник                             Марс
Зоря                                      Сонце
9.   Допишіть речення.
Обертання землі навколо _______________ призводить до _______________________.
 (зміни пір року, своєї осі, зміни дня і ночі)
_______________ - це скупчення _______________, що тягнеться світлою смугою з півдня на північ.
(Зоряний Шлях, Чумацький Шлях, комет, зіркою)
Шлях, яким _____________________ рухається навколо Сонця, називається _______________________.
(Орбітою, Земля, Місяць, екватор, земною віссю)
10.    Підкресліть «зайве».
Юпітер, Сатурн, глобус, Земля.
Стрілець, Місяць, Малий Віз,  Риби.
Юрій Гагарін, Леонід Каденюк, Андрій Шевченко.
 Дайте правильну відповідь
11.   Сонце – це:
⃝ найбільша з усіх зірок;
⃝ найменша з усіх зірок;
⃝ зоря середньої величини.
12. Земля - це:
⃝ планета;
⃝ зірка;
⃝ супутник.
13. Земля навколо своєї осі:
⃝ обертається;
⃝ не обертається.
14. Сонячна система - це:
⃝ Сонце і космічні тіла;
⃝ 8 планет.
15. Наша планета находиться на:
⃝ 2-му місці від Сонця;
⃝ 3-му місці від Сонця.
16. Яке небесне тіло не є планетою?
⃝ Земля;
⃝ Місяць;
⃝ Венера.
17. Що таке Сонце?
⃝ Зоря;
⃝ планета;
⃝ сузір’я.
18. Рух Землі навколо Сонця спричиняє:
⃝ зміну пір року;
⃝ зміну дня і ночі.
19. Допишіть речення.
Уявна лінія, що проходить через  _______________ Землі та Північний і Південний полюси, називається  _______________________.
 (Орбітою, центр, екватором, земною віссю)
_______________ найдальша _______________ від Сонця.
(Меркурій, Нептун, планета, зірка, Земля)
Доба – це  ________ години. За цей час Земля робить __________________________________.
(12, 24, повний оберт навколо Сонця, повний оберт навколо своєї осі)


Готуємося до стартової  контрольної роботи  з математики.(17.09.2019)  Пропоную підготовчі вправи. Успіхів!!!

1.     Розв’яжи задачі
За 3 рази на двох однакових каруселях можуть покататися 120 дітей. Скільки дітей можуть покататися на одній такій каруселі за 1 раз?
В зоопарку за 3 дні 5 моржам дали 30 кг риби. Скільки кілограмів риби треба 1 моржу на 1 день?
Дві майстрині за 4 години пошили 32 м’які іграшки. Скільки таких іграшок пошиє одна майстриня за 1 годину?
Три екскаватори за 2 год викопали 42 м траншеї. Скільки метрів траншеї викопає один екскаватор за 1 год?
2.     Знайди значення виразів
72·4
75:5
853 - 6·120
445 +132 – 170
225·2
750 : 5
3.     Розв’яжи рівняння
Х – 270 = 650
859- х = 448
4.     Виконай ділення з остачею
53 : 7
4 : 9
89 : 40

67 : 8

Готуємося до контрольної роботи з природознавства з теми «Людина та її організм» (17.05.19)

1.Тіло людини вкрито :           
А) шерстю; 
            Б) лускою; 
 В) шкірою                     
2.Скелет потрібен для:                                                    
а) травлення; 
б) як опора тіла;  
 в)для дихання              
3.Перетворення їжі в організмі людини на поживні речовини називається                                                 
А) травленням;              
Б) диханням;           
В) харчуванням.                                  
4. До легенів людини потрапляє  :                             
А) поживні речовини ;        
Б) вуглекислий газ;       
В) кисень.                                  
5.Для чого людині шкіра?( обери потрібне)
А) для захисту внутрішніх органів від пошкодження;
Б) для поповнення поживними речовинами;
В) для руху людини;
Г) для захисту від інфекцій, холоду  спеки.
6.Підкресли назви кісток тулуба: хребет, череп, м’язи, ребра, хребці, кінцівки, грудина..                            
7. З’ єднай органи травлення і їх функції.

                                                         Закінчується перетравлення їжі
                                                        під дією травних соків
 
 


Ротова порожнина


                                                        Подрібнюється їжа, перемішується,
                                                                  змочується слиною
 
 


Шлунок


                                                           Їжа частково перетравлюється 
                                                               шлунковим соком
 
 


Тонка кишка

8.Яке значення для людини має орган зору – очі?
_____________________________________________________________________
9.     Живлення людини відбувається завдяки органам :           
    А) травлення;
    Б) дихання;     
     В) руху                  
10.Кістки рухаються завдяки:                                                                                                                                            
А) поживним речовинам;        
Б) м’язам;          
В) диханню.             
11.        Шкіра захищає організм людини від :                  
А) хвороб;
 Б) пошкоджень внутрішніх органів та інфекцій;
В) переїдання.                                  
12.        Людина вдихає через   :                              .
А) стравохід ;             
Б) легені;                   
В) ніс.                                  
13.        Для чого людині скелет?( обери потрібне)
А) для захисту внутрішніх органів від пошкодження;
Б) для поповнення поживними речовинами;
В) для руху людини;
Г) для захисту від інфекцій, холоду  спеки.
14.       Підкресли назви органів травлення: ніс, ротова порожнина, тулуб, стравохід, пряма кишка, хребет, шлунок, тонка і товста кишки.                            .                           
15.  З’ єднай кістки скелету і їх функції.

                                                      Захищає від пошкоджень 
                                                        спинний мозок
 
 


Череп


                                                     Захищає від пошкоджень серце і легені

 
 


Грудна клітка


                                                                 Захищає від пошкоджень 
                                                                     головний мозок

 
 


Хребет

16.Яке значення для людини має орган дотику – шкіра?
















Готуємося до підсумкової контрольної роботи  з математики. Пропоную підготовчі вправи. Успіхів!!!


Розв’яжи задачі
1.     На день для одного коня видали 4 кг вівса. Скільки вівса треба видати для 3 коней на тиждень?
2.     На одну вантажну машину поклали 8 колод. Скільки колод перевезуть 3 таких машини за 4 рейси?
3.     Для 2 корів на 10 днів потрібно 280кг грубих кормів. Скільки грубих кормів потрібно 1 корові на один день?
4.     Для двох курчат на 5 днів видали 90 г проса. Скільки потрібно видати проса для одного курчати на один день?
Знайди значення виразів
400+ 40                               999 – 90
800 + 7                                555 – 5
9 • 9 – 9 • 4                        72 : 8 + 36 : 9
400 + 70 + 8                       100 – 20 :(6 – 1)
420 + 110                         770 + 320 – 550
970 - 560                          900 – 170 - 500  
480 – 280                         130 + (44 + 56)
730 + 150                         48 : 8 + 5 • 9
                                               600 -150                              54 : (60 – 51) + 44
170 +330                        80 – 26 • 3 + 28
Розв’яжи рівняння
60:х =15         60 – х = 15
84:х= 21          84 – х =21
Знайди периметр прямокутника зі сторонами 25 см і 8 см (17 см і 6 см, 23 см і 7 см)





                       Готуємося до контрольної роботи  з української мови з теми "Прикметник" (24.04.19).Пропоную підготовчі завдання. Успіхів!!!

1.     Прикметник - це частина мови, яка:


а) означає назву предмета;
б)називає ознаку предмета;
в) означає дію предмета.


2. Познач правильну кінцівку твердження
Прикметник-це частина мови,яка відповідає на питання


а)що робить?
б)хто? що?
в) який?яка?яке?


3. У реченні прикметники  зв'язані  з   …


а) іменниками;
б) дієсловами;  
в)  прийменниками.


4. Склади й запиши в лівий стовпчик словосполучення в прямому значенні, а в правий – в переносному.     
Солодке  (слово, яблуко); тепла  (весна, зустріч).
Чисті  (руки, думки); шовкові  (кучері, нитки).
5. Утвори словосполучення, вжиті в переносному значенні.
Гірке (зілля, життя), золоте (серце, перо), гострий (ніж, язик).
6. Позначте рядок, в якому прикметник вживається в прямому значенні.


а) Золоті руки.
б) Золоте серце.
в) Золоте колосся.
г) Золоті прикраси


7. Познач прикметники-синоніми.
    а) теплий, холодний;                     б) старий, молодий;              в) гарячий, пекучий.
8. Добери й запиши прикметник до виділеного     
            а)  антонім
У великої річки був брат  - ____________________ струмочок.
            б) синонім
Холодна джерельна вода  -  _______________ вода (прозора, чиста, крижана).
            а)  антонім
Мілководний струмок і  - ____________________ річка були вірними друзями.
            б) синонім
Прудка руденька білочка   -  _________________ білочка (весела, пустотлива, швидка).
9. Заміни прикметники антонімами і запиши отриманий текст.
Важкі чорні хмарки пливли по небу. Сердитий вітер гойдав товсті гілки дерев. Люди  одягли зимній одяг.
10.  Утвори словосполучення прикметників з іменниками, визнач рід:
Прохолодний ( ранок, весна, повітря), добрий ( справа, слово, дідусь), золотий (сонце, ланцюжок, осінь) 
11.Зміни подані словосполучення за зразком. 
     Будинок  із дерева – дерев`яний будинок


     Магазин для взуття –
     Полиця для книжок –


12.Прочитай текст. Випиши за зразком іменники із залежними від них прикметниками. Познач закінчення прикметників.
Зразок. Сонечко(яке?) лагідне.
Виглянуло лагідне сонечко. Чарівний ліс, широкий луг, безмежні поля і тиха річка освітились його лагідним промінням. 
13.Добери прикметники до іменників:
Дуб ______________________________________________________________________  малина ____________________________________________________________________ озеро _____________________________________________________________________
14.Утворити прикметники від іменників:
Чесність - _______________ , сміх -  ________________,  зелень - __________________
вишня - _________________ , ніч - __________________ , дзвін - ___________________




Готуємося до контрольної роботи  з природознавства (12.04.19).Пропоную підготовчі завдання. Успіхів!!!
  Як називається наука про тварин? _______________________________________
2.     Для кожної групи тварин обери істотні ознаки.

Звірі

Тіло укрите лускою і шаром слизу.
птахи
Тіло вкрите сухими лусками, а в деяких ще й панциром. Вони рухаються «плазуючи».
комахи
Вигодовують малят молоком. Тіло в більшості цих тварин укрите шерстю.
земноводні
Мають три пари кінцівок.
плазуни
Тіло вкрите пір’ям.
птахи
Частину життя вони проводять на землі ,а частину життя – у воді.
3.     За способом  живлення  тварин  поділяють :
 1...…………......................          2.  ………………………………………….           3. …… ……………………………
4.     Продовж речення.
Першою ланкою в ланцюзі живлення завжди є _______________________________ .
 Третьою ланкою в ланцюзі живлення завжди є _______________________________ .
4.Встанови послідовність зміни періодів в житті звірів упродовж року.
1) Поліпшення молодняком рідної домівки».
2) Підготовка укриття для майбутніх малят.
3) Навчання малят уникати небезпек та здобувати їжу.
4) Народження малят.
5) Вигодовування малят молоком.
6) Вихід малят на прогулянки поблизу своїх укриттів.
5. Склади ланцюги  живлення:
а) дятел, сосна, жук-короїд
………………………………………………………………………………………….
б) сойка, жолудь, яструб.
…………………………………………………………………………………………
в) дятел, жук-короїд, тетерев'ятник.
…………………………………………………………………………………………
6. З яких частин складається гриб?
а) шапинка, коріння, стовбур ;
б) шапинка, ніжка, грибниця;
в) шапинка, грибниця, плодове тіло.
7. Які з перелічених грибів ви не покладете до своєї корзини?
Білий гриб, лисинка, сироїжка, мухомор, груздь, бліда, поганка, опенька, несправжні лисички, трюфель, сатанинський гриб.
8.  Вкажи правильне твердження.
а) Віруси — це бактерії.
б) Віруси — це окрема група організмів.
в) Віруси — це гриби.
Яке значення бактерій у природі?
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
9. Випиши рослини та тварини занесені до Червоної книги України.
Цибуля ведмежа, тюльпан, ялина, троянда.
Хохуля, вовк, сиворакша, кабан.
Волошка донецька, тюльпан, півники рогаті, троянда.
Лисиця, вовк, гадюка степова, кабан.
­­­­­­­­­­­­­­_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
______________________________________________________________________







Готуємося до контрольної роботи №6 з математики(02.04.19).Пропоную підготовчі вправи. Успіхів!!!

1.Знайди значення виразів
600-40=
270+80=
850-170=
470 + 340
700-30=
140=90=
630-280=
370+490=
2. Знайди значення виразів
56-15:5-2=
56-15:(5-2)=
64-32: (4+4)=
40-(5·3+17)=
3. Розв’яжи рівняння, виконай перевірку
70:х =52-45
45:х =56-47
4.Розв’яжи задачі.
Ø За 5 однакових стержнів для ручки заплатили 40 грн.  Скільки коштуватимуть 8 таких стержнів?
Ø У 6 однакових пакетах вміщується 18 кг круп. Скільки кілограмів круп у 4 таких пакетах?
Ø У 5 бідонів розлили 20 л молока, порівну в кожний. Скільки потрібно таких бідонів, щоб розлити в них 32 л молока?
Ø за 6 год. Роботи трактор витратив 42 л бензину. На скільки годин роботи йому вистачить 56 л бензину?

5. Знайди значення виразу a - a:5, якщо а =20

Готуємося до контрольної роботи з української мови  з теми

 «Іменник» (20.03.2019)

1. Що таке іменник?
А) Слова, що є назвами предметів;             Б) Слова , що називають ознаки предметів;
В) Слова, що означають дію.
2. На які питання відповідають іменники?
А) який? яка? яке? які?;             Б) хто?, що?;
В) що робить? Що роблять? Що робив? Що буде робити?
3. На яке питання відповідають іменники, що є назвами істот?
А) що;                                   Б) хто?                           В) котрий?
4. Познач рядок іменників, які вживаються тільки в однині:
А) молоко, золото, сіно;                Б) шафа, диван, стілець;
В) автомобіль, гараж,дорога.
5. Познач рядок іменників, які вживаються тільки в множині:
А) огірок, капуста, помідор;       Б) каштани, жолуді, гриби;    В) штани, сани, окуляри.
6. Укажи словосполучення, у якому всі слова пишуться з великої букви.
А)   (Т, т )арас    (Ш,ш)евченко;                  Б) (М,м)істо  (К,к)мїв
В) (Х, х)харківський  (Р,р)ойон.
7. До загальних назв добери власні й запиши парами. Склади і запиши з одним зі слів (на вибір) речення.
Столиця, країна, гори, море, прізвище.
Місто, річка, поет, ім’я, кличка тварини.
Зразок: країна – Польща.
8.Спиши іменники. Визнач рід.
Море, лінійка, крейда, зошит, місто, альбом, ручка, жито.
Земля, небо, хліб, лісочок, яблуко, поле, книжка, курка.
9. Допиши словосполучення, змінюючи іменник поле за питаннями. Познач закінчення.
Зразок: Зеленіє (що?) поле.
Росте ( на чому?) на …. . Милуюся ( чим?) … . Не видно (чого?) … . Бачу ( що? ) … .
10. Спиши, вставляючи потрібні за змістом іменники.
Прийшла холодна ( що? ) ….. . Випав білий пухнастий ( що? ) …… . Річки і озера замерзли і вкрились ( чим?) … . Раді зимі ( хто?) …. . Вони катаються ( на чому?) … .
11. Надпиши над словами назви частин мови.
Розплела береза коси на весіннім вітерці.
12. З поданих слів побудуй і запиши речення. Підкресли головні члени речення.

бджілка,Над,кружляла,квіткою,духмяною.







Готуємося до контрольної роботи №5 з математики(25.02.19).Пропоную підготовчі вправи. Успіхів!!!

1.     Розв’яжи задачі.
ü Хлопчик купив 7 олівців по 3 грн. за кожний та 4 ручки. Скільки грошей коштувала ручка, якщо за всю покупку хлопчик сплатив 41 грн.?
ü Хлопчик купив 7 олівців та 4 ручки по 5 грн. за кожну ручку. Скільки коштує олівець, якщо за всю покупку він сплатив 41 грн.?
ü Хлопчик купив олівців по 3грн. за кожний та 4 ручки по 5 грн. за кожну ручку. Скільки олівців купив хлопчик, якщо за всю покупку він сплатив 41 грн.?
ü Хлопчик купив 7 олівців по 3 грн. за кожний та 4 ручки. Скільки грошей коштувала ручка, якщо за всю покупку хлопчик сплатив 41 грн.?
ü Батько купив 5 сіток картоплі по 6 кг в кожній та 2 сітки моркви. Всього він купив 38 кг овочів. Яка маса сітки з морквою?
ü 86 кг лимонів привезли в ящиках по 6 кг і 8 кг. Ящиків по 6 кг було 5. Скільки було ящиків по 8 кг?
ü У бочку налито 80 літрів води. З неї наповнили два великих відра по 15 л у кожному. Решту води перелили порівну у 5 маленьких відер. Скільки літрів води налили в кожне маленьке відро?
ü У книзі 60 сторінок. Мишко читав три дні по 12 сторінок, а решту книги прочитав за чотири дні,читаючи кожен день однакову кількість сторінок. Скільки сторінок у день читав Мишко останніми днями?
2.     Подай іменовані числа в інших одиницях величини.

1 т = …………кг
1 км=……….м
8 м 7 дм=……………дм
1 ц = …………кг
800 кг=…………….ц
8т 7ц=…………..ц
1м=…………..дм
300 кг=………….ц

3.     Математичний диктант
Запиши число, яке містить 6сотень і 4 десятків.
Заміни число 467 сумою розрядних доданків
Зразок: 145 = 100+40+5
Обери та запиши більше число: 507 і 521
Визнач загальну кількість десятків , сотень, одиниць у числі 257
Зразок: 145 = 145 од; 14 дес., 1с.
Запиши наступне та попереднє число до числа 500
Запиши, як утворити число499 із наступного до нього, попереднього до нього.
Зразок: 299 = 300-1; 299= 298+1
4.     Вправляємося у знаходженні периметра квадрата та прямокутника



Готуємося до контрольної роботи з української мови  з теми

 «Будова слова» (12.02.2019)

1. Прочитай і вкажи правильну відповідь.
Закінчення – це                                                          
а) частина слова, що стоїть після кореня;
б) змінна частина слова;
в) спільна частина споріднених слів.  
Спільнокореневі слова – це                           
            а) слова що мають один і той же корінь із спільним значенням;
б) слова, що мають різні закінчення;
в) близькі за значенням слова.
Корінь слова – це                                                                 
а) частина слова без закінчення;
б) змінна частина слова;
            в) спільна частина споріднених слів.
Префікс – це                                                                         
а) частина слова, що стоїть після кореня;
б) частина слова, що стоїть перед коренем;
            в) змінна частина слова.
 2. Розкрий дужки і запиши словосполучення.             
(З)роблений (з)дерева - __________________________
(до)їхати (до)селища - ___________________________
(в)землю (в)кинути - ____________________________
3. Встав префікси з,с.
…писати,   …фотографувати, …робити, …пекли,…горнули,…творили,…ший
…мішати, …,…хопити, …терти,…чесати.                                                           
 4. Визнач будову слова. 
З а п и с и,   л і т н і й, п р о л і с о к,   с л о н и х а, п р о м о в а,   д у б о в и й, з а т и ш о к,
г р и б о ч к и.
5. Встав пропущені букви, добери перевірні слова


л..сточок
мл..нець
в..чори
в..сло
кн…жки
в..сна
с..стра
з..мовий
гл..бокий
к..лимок.
боро..ьба –
ні..ті -
ле..кий -
ми..тить -


6. Визнач групу слів, які можуть вживатися з префіксом роз-.
А) розум, хвиля;
Б) водяний, сміливий;
В) питати, смішити;
7. За допомогою суфіксів утворити спільнокореневі слова, познач суфікси.
Зразок.  Вишня - вишенька, вишневий.
Пшениця, заєць,календар,кишеня, криниця,хвилина




Готуємося до контрольної роботи  з природознавства (01.02.19).Пропоную підготовчі завдання. Успіхів!!!
1.     Підкресли органи рослин
Корінь, насіння, бруньки, вусики, стебло, кора, листя, колючки, квітка, гілки, плід.
2. Які рослини називаються деревами?
А) рослини,які мають багато дерев’янистих стебел
Б) рослини, які мають одне дерев’янисте стебло
В) рослини, які мають м’яке соковите стебло
3. Які твердження правильні?
А) рослини розмножуються тільки насінням
Б) по стеблу рухається вода і поживні речовини
В) Плід захищає насіння
4. Вкажи рядок, у якому зазначенні назви хвойних дерев:
А) сосна, модрина, ялина
Б) груша, вишня, тис
В) смерека, тополя, верба.
5. Хвойні рослини не мають:
А)кореня
Б) квіток і плодів
В)насіння
6. Доповни речення.
Під час дихання рослина поглинає  _____________________,
виділяє   _______________________________.
7.Познач найбільш повний і правильний перелік умов, необхідних для життя рослин:
А світло, вітер, вода, повітря, поживні речовини
Б сніг, тепло, роса, повітря, поживні речовини
В світло, тепло, вода, повітря, поживні речовини.
8.  Рослини необхідні людям і тваринам, тому що вони:
⃝ очищують повітря від пилу;
⃝ є домівкою для багатьох тварин;
⃝ виділяють у повітря вуглекислий газ;
⃝ виділяють у повітря кисень;
⃝ дають продукти харчування, тканини, ліки. 
9.З’єднай стрілками назви рослин та назви органів, за допомогою яких вони розмножуються.

листки                     полуниця                              
вусики                     виноград
живці                       конвалія  
бульби                     нарцис  
цибулини                бегонія
кореневище            картопля


 листки                   суниця 
вусики                    пирій 
живці                     фіалка  
бульби                   тюльпан
цибулини               смородина
кореневище           картопля     
10. Доповни речення:
Під час живлення рослина поглинає ________________________,
виділяє    _________________________________________________.
11.  Чому необхідно розпушувати ґрунт кімнатним рослинам:
А) щоб був вологим
Б) щоб рослина отримувала більше тепла
В) щоб корінь отримував повітря                                                                                    12. Підкресли назви  культурних  рослин.
Тополя, береза, капуста, кульбаба, айстри, картопля, деревій, соняшник, яблуня, льон.
13. Завдяки яким ознакам   рослини пристосувалися до надмірної  вологи?
А) мають коротке коріння і широкі листки;
Б) ма­ють довге коріння і вузькі листки.


ПІДГОТОВКА ДО ТЕСТОВОЇ РОБОТИ
з літературного читання (24.01.19)
за темою "Легенди. Байки. П’єси"
1. Невеликий за обсягом віршований твір з повчальним змістом – це… 
а) байка;
б) п’єса;
в) легенда. 
2. З якого твору цей уривок: «…Кинула погляд – і тісно бровам стало на хмурім обличчі її…»?
а) «Коник-стрибунець»;             
б) «Горіхові принцеси»;
в) «Лада Прекрасна».
3. Лада Прекрасна втілює в собі…
а) ворожнечу й ненависть;
б) любов та благополуччя;
в) безтурботність і веселість.
4. П’єса «Горіхові принцеси» належить перу…
а) І. Липи;
б) Л. Глібова;
в) Л. Мовчун.
5. Хто є негативним персонажем у п’єсі «Горіхові принцеси»?
а) Ніколь, дочка мачухи;   
б) король;     
в) мачуха.
6. З’єднай жанр твору та його назву.
«Коник-стрибунець»       *                           * легенда
«Лада Прекрасна»           *                           * вірш
«Горіхові принцеси»       *                           * байка
«Зелені коники в траві»  *                           * п’єса
7. Поєднай слово та його значення.
Костур -            *                        *  глибока западина, яма.
Непереливки - *                         * важко, скрутно.
Веремія -          *                        *  груба палиця, на яку
                                                        спираються при ходьбі.
Провалля -        *                        *  метушня.
8. Допиши твердження. 
Твір, призначений для постановки на сцені – це ___________________.
Мораль байки – це ___________________________________________.
9.Запиши повну відповідь на запитання.
Чому Лада Прекрасна з’явилася поміж могутніх, жвавих й хоробрих людей?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Визнач тему і головну думку байки "Коник - стрибунець".
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Готуємося до контрольної роботи №4 з математики(20.12.18).Пропоную підготовчі вправи. Успіхів!!!
1.    Хлопчик купив 7 олівців по 3 грн. за кожний та 4 ручки по 5 грн. Скільки грошей сплатив хлопчик за всю покупку?
2.    Для гуртка малювання керівник придбав 8 коробок олівців по 6 олівців у кожній і 3 коробки по 12 олівців. Скільки всього олівців придбав керівник гуртка?
3.    Домогосподарка приготувала 9 банок соку по 4 л в кожній і 10 банок соку по 2 л в кожній. Скільки всього літрів соку приготувала господарка?
4.    До магазину привезли 5 ящиків лимонів по 6 кг і 7 ящиків по 8 кг. Скільки всього кілограмів лимонів  привезли до магазину?

    5.     Скільки туристів може розміститися у 8 чотиримісних і 3 шестимісних наметах?
Знайди значення виразів.

22 +6·8 =
80- 28:7=
70-56:7=
30+ 12:6 =
95-14-7·7=
Розв’яжи рівняння, виконай перевірку
7+x= 6·2

5·4-x=5 
Повторюємо знаходження дробу від числа та числа за його дробом.
Готуємося до контрольної робот з читання   за темою

«Казки українських письменників». (13.12, четвер)
 «Назви автора».
·                     Ця письменниця народилася в родині Олени Петрівни та Петра Антоновича Косачів. Її поезія перекладена багатьма мовами. У дев’ять років почала писати вірші, а в тринадцять – друкуватися. Крім віршів поетеса писала і віршовані казки.
________________________________________________________________
·                     Народилась в сім’ї сільського фельдшера і вчительки на Житомирщині. Писати твори почала з юності. Працювала на посаді завідуючої редакцією літератури у видавництві «Веселка». Нагороджена премією Лесі Українки.
________________________________________________________________
·                     Усе своє життя присвятив педагогіці. Навчав дітей мислити, відчувати, творчо сприймати навколишній світ. Створив Школу під Голубим Небом. Уроки проводив біля річки, у полі, у лісі.___________________________________________________________
·                     Особливе місце у творчості цього письменника займають твори для дітей. Написав близько п’ятдесяти казок, двадцять з яких увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили». Більшість казок збірки за основу мають народні казки.
________________________________________________________________
·                     Написала понад п’ятдесят книжок. Почала складати казки, коли влаштувалася у 16 років працювати до дитячого будинку. Збірка «Лісові казки» стала однією з найулюбленіших.
________________________________________________________________
 «Знайди пару»                 
«Казка про Оха – чудодія»                             Оксана Іваненко
«Лисичка і Журавель»                                     Лариса Письменна
«Дід Осінник»                                                   Леся Українка
«Синичка»                                                            Василь Сухомлинський
«Як зажурився веселий казкар»                         Іван Франко
Гра «Мікрофон»
·                     Герої якої казки так і не змогли потоваришувати? ________________________________________________________________
·                     З героєм якої казки ви  б не хотіли зустрітися? Чому? __________________________________________________________________________________________________________________________________________
·                     Коли росте борода діда Осінника? ____________________________________________________________________
·                     В яких казках ми зустріли Зиму?_____________________________________________________________________
Визначте, із яких казок наведені рядки.
«Казкар любив дітей, бо це для них. А не для кого іншого, він писав свої веселі казки.»._______________________________________________________________
«Відтанула бурулька. І почула дівчина радісну пташину пісню.»
________________________________________________________________
« Ах , як сумно, коли всі відлітають, коли йде сніг і виє хуртовина!»
________________________________________________________________
« Всіх приймає пан ласкавий,
Тільки треба мовить: Ох!»
________________________________________________________________
«Приходь, Журавлику! Приходь, любчику!»
________________________________________________________________
Гра «Героя впізнавай, казку називай»
« А зиму все ж таки ти прогнала, і про весну ти перша заспівала.» _____________________________________________________________________
«Прийшла моя година  Відлітають до теплого краю журавлі.»
________________________________________________________________ 
«Чи волієш нам служить?
Чи волієш, може, нині
 Головою наложить?»
________________________________________________________________
«Вибач, любонько, чим хата багата, тим і рада, а більше на цей раз нічого немає.»
________________________________________________________________




Готуємося до контрольної робот з природознавства   за темою
«Енергія в нашому житті». (14.12, п'ятниця)


1. Енергія – це…. 
а) здатність тіл виконувати роботу і стояти; 
б) здатність тіл виконувати роботу і рухатись;
 в) здатність витрачати силу.
2. До невичерпних джерел енергії належать:
 а) вітер,вода, нафта;   
 б) газ, нафта, кам’яне вугілля;   
в) Сонце, рухома вода, вітер
3До вичерпних джерел енергії належать:
а) вітер,вода, нафта;   
б) газ, нафта, кам’яне вугілля;   
в) Сонце, рухома вода, вітер
4. Вкажи переваги енергії сонця:
а) забруднює повітря;
б) не дає шкідливих викидів у повітря, економічна;
в) не постійна, відсутня вночі.
5.Вкажи переваги енергії вітру:
а) забруднює повітря;
б) не дає шкідливих викидів у повітря, економічна;
в) може зашкодити перелітним птахам.
6.Недоліки використання гідроелектростанції є:
а) економічність та екологічність;
б) є невичерпним джерелом енергії;
в) може загрожувати руйнуванням плотини та затопленням території.
7.Допиши:
Види енергії - _______________________________________
8.Як ти економиш тепло та електроенергію?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

     
Готуємося до перевірної роботи з української мови за темами «Речення», «Слово. Значення слова», «Будова слова» (05.12.18)
1. Визнач тип речення.
Як гарно у весняному лісі!
а) Розповідне, неокличне;
б) розповідне, окличне;
в)спонукальне, окличне.
2. Познач словосполучення, у якому слово золотий ужите у переносному значенні.
а) Золоті руки;
б)золота обручка;
в) золотий годинник.
3. Познач групу спільнокореневих слів, виділи корінь
а) Маленький, малюк, малюнок;
б) море, моряк, морський;
в) малина, мальовничий, маляр.
4. До поданих слів добери перевірні слова. Устав пропущені букви.
Ст..мніло —                        
Л..сточок —
Кн..жковий —            
Ш..поче —
В..снянка —
В..шневий —
Л..генький —
Д..рев’яний —
5. Випиши з тексту слова з пропущеними буквами. Устав потрібні літери. Добери перевірні слова.
Стояло тихе предв..чір’я. Ми йшли й м..лувалися осіннім лісом. А він поринув в урочисту тишу. Сонце яскраво освітлювало в..ршечки д..рев. Їхнє в..рховіття здавалось золотавим. Особливо вабили зір клени. Ген в..днілися кущі глоду. Важкі ґрона зв..сали до з..млі. (За І. Кирієм)
6. Добери і запиши 5-6 слів, правопис яких потрібно перевіряти за словником.



Готуємося до контрольної роботи №3 з математики(30.11.18). Повторюємо знаходження дробу від числа та числа за його дробом. Пропоную підготовчі вправи. Успіхів!!!
1. Розв’язати  рівняння
х : 3 =15                36 : х = 16:4         20-х = 45:9     х-8= 100-5
2. Знайти значення виразу зі змінною
100 – 4  · в + 25, якщо в = 8.
3. Розв’язати задачі
Ø Доярка надоїла 8 літрів молока. Чверть молока вона вилила в каструлю. Скільки літрів молока доярка вилила в каструлю?
Ø Пасічник взяв з вуликів 32 кг меду. Четверту частину меду він віддав в дитячий садок. Скільки кг меду пасічник віддав в дитячий будинок?
Ø Хлопчик впіймав 12 карасів. Третину карасів він віддав бабусі. Скільки карасів хлопчик віддав бабусі?
Ø Маса поросяти 36 кг. Яка маса індика, якщо вона становить четверту частину маси поросяти?
4.   Знайти:
  від 45;    від 49
ціле, якщо його  = 7
ціле, якщо його  = 6
5.   Розв’язати задачі . Скласти і розв’язати обернені.
Ø Скільки кг яблук у 6 ящиках, якщо в кожному ящику 9 кг яблук?
Ø Скільки літрів молока в 5 дволітрових глечиках?



Наступна контрольна робота з математики  12 листопада. Пропоную Вам розв'язати задачі  та рівняння для підготовки до контрольної роботи
1.     Розв’яжи рівняння.


а + 21=50
8 ·n =32
c : 4 = 4
35 + y = 70
X ·9 = 27
18 : c = 2


2.     Розв’яжи задачі.
ü У брата було 8 купюр по 2 грн. , а у сестри 10 грн.  Скільки гривень було у брати і сестри разом?
ü У мами було 8 купюр по 5 грн. Скільки гривень зняла у банкоматі мама, якщо в неї стало 100 грн?
ü На зиму господиня заготовила 4 трилітрових банки і одну десятилітрову банку яблучного соку. Скільки всього літрів соку заготовила господиня?
ü На одній грядці посадили 9 рядів капусти, по 3 кущі у кожному, а на другій – 18 кущів. Скільки всього кущів капусти посадили на двох грядка?
ü Було 8 мотків дроту, по 2 метри у кожному.  7 метрів дроту використали. Скільки метрів дроту залишилося?
ü Шістьом покупцям продали по два пакети молока кожному. Скільки пакетів молока залишилося, якщо всього було 50 пакетів молока?
ü Пошили 7 дитячих костюмів, витрачаючи на кожний 2 м тканини. Скільки метрів тканини витратили для пошиття дорослих костюмів, якщо всього було 70 м тканини?
ü Мати купила 4 пакети цукру, по 2 кг у кожному. 5 кг цукру вона витратила для приготування компоту. Скільки кілограмів цукру залишилося?
ü Від сувою відрізали трьом покупцям по 2 м полотна кожному. Після цього в сувої залишилося 24 м. Скільки метрів полотна було в сувої?
Шановні батьки, зверніть увагу, що під час множення перший множник - це  число яке повторюється (яке береться доданком), а другий множник  інформує скільки разів це число повторилося.
2 + 2 + 2 + 2 = 2 ∙ 4
А також вчимося креслити прямокутники і знаходити їх периметр.


Готуємося до контрольної робот з природознавства   за темою
«Гірські породи. Ґрунт». (19.11)


1. Допиши визначення ґрунту.
Ґрунт – це верхній пухкий шар____________________________________________

2. Обери і познач горючі  корисні  копалини.

O Кам’яне вугілля.
O Сланець.
O Торф.
O Пісок.
O Нафта.

3. Запиши стан, у якому в природі перебувають дані гірські породи.

O Залізна руда ______________________________
O Нафта ____________________________________
O Кам’яне вугілля___________________________
O Природний газ ____________________________

4. Які корисні копалини використовуються в будівництві? Обери і познач.

O Пісок, глина.
O Граніт, торф.
O Кам’яне вугілля, кухонна сіль

5. Доповніть твердження.
Пам’ятники виготовляють  з__________________________________________

Метал виплавляють  з________________________________________________

6. Мешканцями  ґрунту є:

O ведмідь, лисиці, зайці;
O кроти, дощові черв’яки, капустянки;
O орли, синиці, голуби

7. Які ґрунти вважаються найродючішими у світі? Обери і познач.

O Піщані.
O Глинисті.
O Чорноземи.
O Кам’янисті.

8. Що НЕ належить до паливних корисних копалин?  Познач «зайве».

O Нафта.
O Торф.
O Природний газ.
O Граніт.
O Вугілля.

9. Обери і познач.
Як називаються гірські породи, що використовуються людьми?

O Корисними копалинами.
O Природними тілами.
O Невичерпним багатством.

10. Для чого між полями висаджують лісові смуги? Обери і познач правильне твердження.

O Для збереження ґрунту на полях від руйнівної дії вітрів.
O Для того, щоб відділяти одні польові культури від інших.
O Для накопичення на полях більшої кількості вологи в ґрунті.

11. Які бувають гірські породи?
⃝ тверді й рідкі;
⃝ тверді й газоподібні;
⃝ тверді,  рідкі й газоподібні.

12. Познач, що НЕ входить до складу ґрунту

O Вода.
O Торф.
O Перегній.
O Пісок.
O Глина.

13. Доповніть твердження.
Посуд та цеглу виготовляють з ________________________________________
Скло виготовляють з ________________________________________________
14. Людина, яка вивчає і шукає гірські породи – це _________________

Готуємося до контрольної роботи з української мови з теми «Слово. Значення слова» (13.11)
1. Обери рядок, в якому слова вжиті в переносному значенні.
А сонячна посмішка, золотий годинник, кам’яний будинок
Б кам’яне серце, золота осінь, м’який характер
 В залізні двері, сонячний день, гострий ніж
2. Обери рядок, в якому записано слова-синоніми
А говорити, мовчати
Б говорити, балакати
В говорити, говорить
3. До поданих слів добери антоніми
Здоров’я - _______________________________.
Радість ― _______________________________.
Старий ―_______________________________.
4. Обери рядок, в якому слова вжиті в прямому значенні.
А сонячна посмішка, золотий годинник, кам’яний будинок 
Б кам’яне серце, золота осінь, м’який характер
В залізні двері, сонячний день, гострий ніж
5. Обери рядок, в якому записано слова-антоніми
А холодний, зимний
Б холодний, гарячий
В холодний, холод
6. До поданих слів добери синоніми
Малюки - _______________________________.
Будинок ― _______________________________.
Школяр ― ________________________________.
7.Як називають слова, близькі за значенням?
А Синонімами;
Б антонімами;
В службовими словами.
8. Познач рядок слів, що мають кілька значень.
А Коса, ключ, ручка;
Б дівчинка, хлопчик, парта;
В олівець, крейда, зошит.
9.Прочитай. Підкресли словосполучення, вжиті в переносному значенні.
Тяжке відро, тяжке покарання, залізна витримка, залізні двері, солодкий мед, м'яка подушка, м'який характер, гострий ніж, гострий язик,шовкова трава, шовкова стрічка, солодкі цукерки, солодкі слова, золота осінь, золотий ланцюжок.
10.Запиши, як ти розумієш подані вислови.
Тримати язик за зубами — .... ………………………..
Як кіт наплакав - ……………………………..
Накивати п'ятами —.......................................
Викинути з голови — ............................
11.Запиши словосполучення, замінивши виділені слова антонімами.
Легка задача — .................................... задача.


Легкий портфель— ........................................портфель.


ГОТУЄМОСЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З ЧИТАННЯ (20.11.18)

1.    Пригадайте авторів прочитаних казок.
«Бременські музиканти»                     ЗахаріасТопеліус
«Витівки старої зими»                          Ганс Крістіан Андерсен
«Казка про старого гнома»                  Олександр Пушкін
«Горбоконик»                                        Костянтин Ушинський
«Ромашка»                                             Петро Єршов
«Казка про рибака та рибку»                       Якоб і Вільгельм Грімм
2.     У якій країні були створені казки?
«Бременські музиканти»                     Росія
«Казка про старого гнома»                  Данія
«Казка про рибака та рибку»              Німеччина
«Ромашка»                                             Фінляндія
         3. Встанови відповідність між назвою казки та її героєм
«Горбоконик»                                        Жайворонок
«Бременські музиканти»                     Золота рибка
«Ромашка»                                             Пес
«Казка про старого гнома»                  Іван
«Казка про рибака та рибку»              Гном
4. За описом з казки впізнай героя і назву казки
·       «Ого, що я бачу! Стіл накритий білою скатертиною, на столі предобрі наїдки й напитки, а навколо сидять розбійники і п’ють, їдять собі»
________________________________________________________
·       «Ну, стривай же, дошкулю я людям».
________________________________________________________
·       «Я зовсім забув, що ти мій гість. Я б пригостив тебе квашеною павутиною чи маринованою водою з калюжі»
________________________________________________________
·       «Вони пішли й забули мені лишити хоч краплину води. Моє горло пересохло, усе горить. Вогонь і лід усередині, повітря важке»
________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар